Újabb adopciós mérföldkőről számolhatunk be, egy újabb területről, amelyet felforgatni, pontosabban racionalizálni készül a blokklánc technológia: A híres Christie’s aukciósház közel 318 millió dollárnyi frissen gazdát cserélt műkincs adatait rögzítette az Artory szolgáltató segítségével az Ethereum blokkláncon.
Egy olyan világban, ahol a borítóképen látható festmény (Edward Hopper – Chop Suey) közel 92 millió dollárért, 26 milliárd forintért kelhet el, a műkincspiac minden szereplője számára alapvető fontosságú, hogy a lehető legtöbb információ rendelkezésre álljon a tárgyak előéletéről és egyéb adatairól. Nagyon nem mindegy, hogy ezek az adatok papíron, hackelhető számítógépes adatbázisban vagy megmásíthatatlan blokkláncon kerülnek-e tárolásra.
Az Artory megoldásának lényege, hogy bárki felviheti a rendszerükbe a műtárgyának számtalan adatát, amit aztán szakértők ellenőriznek, pozitív elbírálás után pedig felkerül a blokkláncra. Az egyszeri folyamat után a műtárgyak adatai másodpercek alatt rendelkezésre állnak az érdeklődők számára, nem kell ugyanazt a folyamatot újra és újra végigzongorázni egy-egy adásvételnél. A megoldás egyik legnagyobb előnye, ezt a lehető legtöbb alkalommal ki is emelik, hogy a tulajdonosok névtelenek maradhatnak. Ez az Artory egyik legnagyobb megkülönböztetője a vetélytárs Maecenas projekttel szemben, amely tokenje egyébként 33%-ot ugrott ma az Artoryval kapcsolatos hír miatt.
Ha a világ egyik legnevesebb aukciósháza számára értéket jelent a blokkláncos műtárgy regisztráció, mindegyiknek fog. Sejtésünk az, hogy az Artoryval párhuzamosan több hasonló megoldás fog versengeni. Mind az Artory, mind a Maecenas az Ethereum hálózatot használja, melyet láthatóan hiába temet a kriptós közösség egy része a skálázás nehézségei miatt, a következő években is megkerülhetetlen tényező lesz a kriptopénzek globlális adopciójának forradalmában.