Szeptember végén Justin Sun jelentette be egy tweetben, hogy elérhetővé vált a Magic Academy, a TRON blokkláncon futó első játékalkalmazás.
A Magic Academy egy teljes mértékben TRON blokkláncra és Solidity-ban írt okos szerződésekre támaszkodó ún. idle game. A hagyományos idle játékok lényege, hogy böngészőben futnak, jellemzően nem akarnak órákra lekötni, inkább csak időközönként néhány percre. Amíg fut a játék és az egyszerű műveleteket (kattintásokat) elvégzi a játékos, jutalomban részesül. Az egyik legismertebb ilyen játék a Cookie Clicker, amiben egy sütire kell klikkelni, amiért sütit kapunk és ezekből vásárolhatunk sütigyárakat, amik még több sütit termelnek nekünk. Értelmetlenül hangzik? Az is.
[banner id=”20480″ caption_position=”bottom” theme=”default_style” height=”auto” width=”auto” show_caption=”1″ show_cta_button=”1″ use_image_tag=”1″]
Ezentúl a TRON blokkláncon is lehetőségünk lesz egy ilyen játékban kattingatni. Az első, a Magic Academy még elég kezdetleges állapotban van, de már beindult: ha minden igaz, bárki kirpóbálhatja. A játékban Jade-t, vagyis smaragdot kell gyűjtenünk, ami tulajdonképpen egy TRC20 token a TRON blokkláncon. Ezeket aztán elkölthetjük még több karakterre, aki még több Jadet hoz a konyhára. Vehetünk harcosokat, akiket felszerelhetünk, és ha azok levernek más játékosokat, a mi markunkat üti az ő összes Jade-ük.
A TRON a Magic Academy-n kívül bemutatta saját játékfejlesztői platformját, a BitGuildet. A bitguild.com –on szétnézve kaphatunk némi képet arról, hogy milyen játékok is készülnek a platformra: a legtöbb a gyűjtögetős, cserélős, kereskedős vonalon mozog.
A TRON bejegyzése szerint a BitGuild megváltoztatja a játékosok in-game tárgyakhoz való viszonyát, azzal, hogy blokkláncon biztosítja azok tulajdonlását, így az a bizonyos tárgy gyakorlatilag átvihető egy másik játékba is. Ezzel megoldotta azt a problémát, hogy a játékosok nagy erőfeszítések árán megszerzett játékbeli jutalmai kárba vesszenek, ha egy játék lekapcsolja a szervereket vagy csak abbahagyja a játékos azt az egy bizonyos játékot. Annak eldöntését, hogy ez valóban megoldásért kiáltó probléma volt-e vagy sem, az olvasóra bízzuk.