Az elmúlt hónapokban az Axie Infinity robbanásszerű növekedése népszerű témává vált a játékszektorban. A játék 2021 augusztusában elérte az 1 millió napi aktív felhasználót és az 1 milliárd dolláros forgalmat. A P2E modell tagadhatatlanul növeli a játék elfogadottságát azáltal, hogy az NFT-k pénzügyi bevételt teremtenek.
Vannak azonban olyan országok, amelyek aggályaikat fejezték ki ezzel kapcsolatban. Egy jelentés szerint jogi aggályok övezik a blokklánc alapú játékokat. Dél-Korea például szigorítani fogja a P2E játékok körüli szabályozásokat.
A legújabb fejlemények szerint a dél-koreai kormány a blokkláncjátékok megerősített ellenőrzése mellett további korlátozásokat követel a P2E játékokkal szemben. Ennek a tervnek a részeként blokkolni fogják az új, játszható játékok megjelenését.
A Kulturális, Sport- és Turisztikai Minisztérium Játékirányítási Bizottsága (GMC) 2021. december 28-án felszólította a főbb mobilalkalmazás piactereket, hogy blokkoljanak néhány konkrét játékot. Elsősorban azokat, amelyek alkalmazáson belüli vásárlást igényelnek a játék megkezdése előtt.
A kormány továbbá felkérte a globális alkalmazáspiacok üzemeltetőit, a Google-t és az Apple-t, hogy blokkolják a kapcsolódó alkalmazások regisztrációját.
Annak érdekében, hogy a játékgyártó cégek kiadhassanak játékokat Dél-Koreában: “meg kell kapniuk a Játékirányítási Bizottságtól a minősítést. Ez a minősítés jelzi majd, hogy a játék tartalmát és korhatárát figyelembe vették”.
A dél-koreai kormány és a játékgyártó cégek közötti konfliktusok is megszaporodtak az elmúlt hónapokban. A játékfejlesztők ugyanis április óta bírósági csatározásokat folytatnak azért, hogy P2E játékaikat továbbra is árusíthassák a koreai alkalmazásboltokban. A fő probléma az, hogy ezek a játékok nem tudták megszerezni az alkalmazásboltokba való bevezetéshez szükséges korhatár besorolást.
Áprilisban például törölték a “Five Stars for Clayton” minősítését. A GMC egyik tisztviselője kijelentette, hogy a bizottság csak a legfelsőbb bíróság döntését követi.
Úgy vélekednek: “a P2E játékok korhatár besorolásának megakadályozása a jelenlegi törvény értelmében ésszerű, mivel a játékokban szereplő pénzjutalmak nyereménynek tekinthetők”.
Dél-Koreában a játékból származó nyeremények egyszerre nem haladhatják majd meg a 10 000 KRW-t, ami körülbelül 8,42 dollárnak felel meg.
A GameFi egyedi felhasználóinak száma az elmúlt időszakban globálisan is meghaladta a DeFi-ét. December elejére a GameFi heti aktív felhasználói száma elérte a 9,21 milliót, ami rekordot jelentett.
A GameFi a videójátékok (gaming) és a decentralizált pénzügyek (DeFi) kombinációjaként definiálható. Az ilyen típusú videójátékokhoz használt technológia a blokklánc technológia, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok a játék virtuális elemeinek kizárólagos és ellenőrzött tulajdonosai legyenek.
Nemrég megnyitottuk a #play-to-earn szobát a Discord szerverünkön. Gyere és csatlakozz hozzánk, beszélgessünk a játékokról.
Különböző metaverse és NFT projektek tokenjeit a Binance felületén is megtalálod. További híreket és elemzéseket a Discord csatornánkon és a YouTube-on találtok.
/ambcrypto, soundsnerdy.com/