A GALA token árfolyama nemrég elég nagyot zuhant, mivel egy harmadik szereplő, a pNetwork nevű cég 1 milliárd új pGALA tokent mintelt. Attól függetlenül, hogy a pGALA tokenek és az azokat mintelő pNetwork csapata nem áll összeköttetésben a GALA Games játékfejlesztővel, a bejelentés nélküli mintelés nagy pánikot okozott az egész piacon.
A pánik azzal kezdődött, hogy egy egy blokklánc elemző észrevette, hogy hirtelen 1 milliárd pGALA tokent jelent meg a BNB Chain hálózaton. A pGALA tokeneket ugyanis a GALA tokenek megfelelőjének szánták, csak az Ethereum helyett a Binance hálózatán. Azt viszont tudni kell, hogy ez egy harmadik féltől származó szolgáltatás, a pNetwork saját maga működteti a tokeneket, a GALA Games-nek nincs beleszólása az ő működésükbe.
A pNetwork tevékenysége abból áll, hogy működtet egy bridge-t, vagyis egy hidat, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy letétbe helyezzék Ethereum alapú GALA tokenjeiket, cserébe ugyanannyi pGALA tokent kapnak a Binance Chain-en. Emellett a kereskedők számára egy likviditási poolt is létrehoztak a Pancake Swapon.
A pNetwork csapata észrevett egy hibás konfigurációt a bridge protokolljukon. Ennek kijavításához a pGALA tokenek új kiadására volt szükség. Ezért egymilliárd tokent minteltek maguknak, és megpróbálták az összes likviditást kiszivattyúzni a PancakeSwap poolból, hogy a felhasználókat visszatartsák a régi tokenekkel való kereskedéstől, mivel azok hamarosan értéküket vesztik.
Még több játékokról szóló tartalomra vágysz? Gyere fel a Kripto Akadémia Gaming Discord csatornájára. Katt ide.
A pNetwork arra számított, hogy ha Twitteren közlik, hogy sor kerül a javításra és megkérik a kereskedőket, hogy álljanak le a kereskedéssel, akkor gond nélkül lemegy a hibajavítás. Ez természetesen nem ment nekik, mivel az emberek nem álltak le a pGALA tokenek kereskedésével.
A pNetwork azt állítja, hogy csütörtök este snapshotot készítettek a pGALA tokenek készletéről a PancakeSwapon. A tulajdonosoknak pedig ezzel egyenértékű új tokeneket szántak, amint minden rendeződik.
A hirtelen megnövekedett készlet pedig feketeleves volt a piac és a GALA Games számára, ez a token árfolyamában pedig 20%-os beesést okozott. A megszokott módon, ilyenkor feröppentek a pletykák is: sokan támadást, feltörést, a stúdió csalását sejtették az eset mögött.
A GALA Games aztán hamar reagált és megnyugtatta a piacokat. A pNetwork pedig elnézést kért az eset miatt a felhasználóktól.
Ez az esemény jól mutatja a decentralizált rendszerekben rejlő lehetőségeket, egyben veszélyeket is. Az a tény, hogy egy harmadik fél létrehozhatja ezt a szolgáltatást, hogy a GALA tokeneket befogadja és likviditást biztosítson számukra egy másik láncon, nagyon hasznos volt. Ennek nem volt tényleges hatása a GALA tokenekre, azok készletére vagy bármi másra az Ethereum hálózaton, mégis jelentős hatással volt a piacra és a tokenek árára. És bár a GALA Games nem kapcsolódik a pGALA tokenekhez, az átlagfelhasználó vagy kereskedő ezt nem tudja, és sok más esetből kiindulva egyébként joggal feltételezheti, hogy ezek mind összekapcsolódnak.
Ha érdekel a GALA Games, nézd meg az exkluzív interjúnkat Jason Brink-el, a GALA Games blokklánc elnökével: