Az élelmiszer, szerencsejáték, zene, és egyéb iparágak után egy újabb, óriási terület veszi górcső alá a blokklánc nyújtotta lehetőségeket. Ki ne bosszankodna néha azon, hogy a kedvenc játékában egy skin (a karakterünkre húzható egyedi „ruha”) vagy netán egy fegyver nem egészen a miénk, hisz nincs még mód arra, hogy kétséget kizáróan hozzánk tartozzon?
Az biztos, hogy nekem ez nem kevés álmatlan éjszakát okoz, nemrég egy fékevesztett haramia, egy tizenöt éves dél-koreai játékostársam ellopott valamit az egyik karakteremtől, amit nem volt könnyű összehoznom. A virtuális csatamezőn kegyetlen bosszút fogok állni, ez csupán idő kérdése.
Komolyra fordítva a szót, a játékipar már jó néhány éve nemhogy utolérte, de meg is haladta a filmipart a bevételek tekintetében. Gamerek tíz-, ha nem százmilliói ülnek napi sok-sok órát a gép előtt, és zseniális üzleti modellekben jobbnál jobb játékok várják a varázslókat, harcosokat, kalandorokat.
Nem az első, minden valószínűség szerint nem is az utolsó játékfejlesztő cég az Ubisoft, amelyik nemrég bejelentette, hogy a K+F részlegük vizsgálja a blokklánc felhasználásának módozatait. Lidwine Sauer, a francia cég egyik vezetője szerint az úgynevezett downloadable content (DLC) területén fontos a tulajdonos pontos meghatározása, karaktereink egyedi megjelenésén túl új eszközök, funkciók is biztonsággal őrizhetőek lehetnek a blokklánc segítségével.
A hölgy elmondása szerint ezzel a technológiával gyakorlatilag „egy digitális Picasso” lehet a birtokunkban, azzal a különbséggel, hogy egy valódi Picasso-t ellopni sokkal egyszerűbb, mint valamit a blokkláncról.
Ha tetszett, kövess a Facebookon továbbiakért!