A Sonic – egy Solana Layer 2 hálózat, amely kifejezetten a játékokra fókuszál – 12 millió dollárt gyűjtött egy A szériás finanszírozási körben.
A kört a Bitkraft Ventures nevű kockázati tőkebefektető vezette, valamint részt vett több más befektető társaság is.
A Sonic alapítója és vezérigazgatója, Chris Zhu elmondta a The Blocknak, hogy a projekt áprilisban kezdte el a tőkegyűjtést, és a hónap elején zárta le a kört. Az üzlet részvények és token opciók formájában strukturált volt, és a Sonic teljes értékelését 100 millió dollárra emelte.
A Solana layer 2 blokkláncnak jelen pillanatban nincs publikusan vásárolható tokenje, ez azonban a jövőben változni fog, ahogy lent még kitérünk rá.
A megállapodás részeként továbbá a Bitkraft csatlakozott a Sonic igazgatótanácsához. A Series A körrel a Sonic összesen 16 millió dollárt gyűjtött, mivel egy korábbi finanszírozási körben 2022-ben további 4 millió dollárt szerzett.
Mi az a Sonic?
A Sonic egy játékokra fókuszáló Solana Layer 2 hálózat, amelyet a Mirror World Labs fejleszt. Az MWL egy saját technológiát épített, a HyperGrid Framework-öt, amely lehetővé teszi a horizontális skálázást rollupok segítségével a Solanán, és a Sonic ezen technológia felhasználásával épül.
“Sonic kivételesen gyors on-chain játékélményt kínál, amelyet a Solana Virtual Machine (SVM) hajt, minimális költséggel,” mondta Zhu, hozzátéve, hogy a fejlesztők “zökkenőmentesen telepíthetnek decentralizált alkalmazásokat (dApps) Ethereum Virtual Machine (EVM) láncokról a Solanára a HyperGrid interpreter-je segítségével.”
Justin Swart, a Bitkraft Ventures vezetője, egy nyilatkozatában elmondta, hogy szerinte a Sonic SVM “a legkedveltebb célpont lesz minden olyan játékstúdió számára, amely a Solana ökoszisztémában szeretne játékokat fejleszteni.”
A Sonic fejlődése és jövőbeli tervei
A Sonic eredetileg egy mobiljátékként indult, mondta Zhu, és hozzáfűzte, hogy a projekt felismerte a játékos infrastruktúra hiányosságát. Példaként említette, hogy az olyan alkalmazások, mint a játékok, nehezen boldogulnak egy megosztott Solana rétegen, amelyet nem specifikusan egyetlen alkalmazásra terveztek. Zhu úgy fogalmazott, hogy egyes alkalmazások speciális funkciókat igényelhetnek, mint például a titkosság (privacy), az azonnali elszámolások, különleges eszközátviteli szabályok és egyéb megfelelések, amelyeket a Solana layer 1 hálózat önmagában nem támogatott.
A Sonic, mint játék továbbra is létezik, és a layer 2 fejlesztések technikai demójaként szolgál – mondta Zhu. A projekt egy decentralizált alkalmazást is épített, a World Store-t, ami egy eszköz-aggregátor, mely segíti a játékstúdiókat az eszközök terjesztésében és elszámolásában.
A World Store a következőket nyújtja:
- Eszközök tárolása: A World Store egy olyan tárhelyet biztosít, ahol a különböző játékok tárolhatják az NFT-ket, tokeneket és az egyéb játékon belüli eszközöket.
- Eszközök terjesztése: A játékok a World Store-t használhatják az eszközök terjesztésére a gamerek számára – például jutalomként vagy vásárláshoz.
- Elszámolások: A World Store automatizált elszámolási szolgáltatásokat nyújt a játékok számára, ami megkönnyíti a tranzakciók nyomon követését és a csalások elleni küzdelmet.
A World Store célja, hogy egyszerűbbé és hatékonyabbá tegye a játékokon belüli gazdaságokat. A játékok a World Store-t használhatják az eszközök egyszerűbb kezelésére, ami javíthatja a játékosok élményét.
A WS jelenleg még fejlesztés alatt áll, de már most is hatékony eszköz lehet a Solana blokkláncon épülő játékok számára.
A Layer 2 hálózat pedig a Sonic utolsó eszköze a játékok Solanára történő implementációjának elősegítésében – mondta Zhu.
A Sonic legközelebbi versenytársa az Eclipse, amely azonban egy SVM Layer 2-t épít az Ethereumra. A Ronin Chain és a Redstone Network szintén a Sonic versenytársai közé sorolhatók, tette hozzá az alapító-igazgató.
Sonic Mainnet és token bevezetés és egy ígéretes airdrop!
A Sonic jelenleg a fejlesztési hálózaton (devnet) üzemel, ahol az első öt játékstúdió, akik partnerségben vannak a Soinc-kal építik technológiájukat – mondta Zhu. Az Odyssey nevű ösztönzött teszthálózati kampány várhatóan ezen a héten indul, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy tranzakciókat küldjenek, játszanak a Sonicra érkező játékokkal, és “gyűrűket” szerezzenek on-chain tevékenységeikért, mondta Zhu. Hozzátette, hogy a gyűrűk pontokként működnek, amelyeket nem közvetlenül konvertálnak Sonic tokenné, de a közreműködőket valamilyen módon jutalmazzák.
Tehát ha valaki affintitást érez rá, részt vehet egy játéktesztelésben, ami egyben egy airdropot is jelent! Erre ezen a linken van lehetőség. Egyéb hasznos információk a részletekről angol nyelven pedig ezen a linken találhatóak.
A Sonic mainnetje és saját tokenje várhatóan az év harmadik negyedében indul, mondta Zhu.
A Sonic globális terjeszkedéséhez bővíteni kívánja fejlesztői csapatát, fejlesztői és játékstúdió kapcsolatokért felelős csapatát, valamint marketing csapatát, mondta Zhu. A Sonic jelenlegi létszáma 20 fő, és a mag csapat New Yorkban található.
A Sonic ösztöndíj- és gyorsítóprogramokat is indít, hogy játékfejlesztőket vonzzon platformjára. Az ösztöndíjprogram mérete 20 millió dollár, és token alapú támogatásokból, token swap deal-ekből, valamint stablecoinokból vagy fiat pénzből áll, mondta Zhu.
További híreket, kereskedési elemzéseket, tippeket a Discord szerverünkön, a TikTok és a YouTube csatornánkon találtok.